تفاوت افسردگی در مردان و زنان چیست؟ - دانلود آهنگ جدید: اسپاتیفای موزیک

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

تفاوت افسردگی در مردان و زنان چیست؟

۴ شهریور ۱۳۹۹
1,025 views
بدون نظر

در این مقاله قصد داریم در ابتدا افسردگی را توضیح دهیم و علائم و راه های شناخت آن را بررسی کنیم. سپس تفاوت افسردگی در مردان و زنان را با یکدیگر مقایسه میکنیم، با ما همراه باشید.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک بیماری متداول و جدی روانی است که اثرات منفی بر احساسات، روش های فکری و فعالیت های روزمره ی انسان ها می گذارد. خبر خوب این که این بیماری قابل درمان است. افسردگی عامل احساس غم و اندوه و عدم لذت از هر گونه فعالیتی است. این اختلال عامل بسیاری از مشکلات احساسی و فیزیکی انسان هاست که توانایی افراد را در عملکرد روزانه آن ها، در محل کار یا منزل، کاهش می دهد. افسردگی در مردان اختلال شایع روانی است که در همه‌ی مردان صرف نظر از ویژگی‌های شخصیتی آنها امکان وقوع دارد.

افسردگی معمولا در زنان زودتر تشخیص داده می‌شود؛ چرا که معمولا زنان از احساسات خود به راحتی صحبت می‌کنند. ولی مردان معمولا افسردگی را برای خود مشکلی خجالت‌آور در نظر می‌گیرند و از احساسات خود در این زمینه صحبتی نمی‌کنند. به همین دلیل افسردگی در اکثر مردان دیر تشخیص داده می‌شود. درحالیکه تشخیص و درمان آن بسیار حائز اهمیت است. در ادامه مقاله به بررسی کامل این افسردگی می‌پردازیم. اگر شما در خود و یا اطرافیان این علائم را می‌بینید بهتر است هرچه زودتر از مشاوری متخصص برای درمان کمک بگیرید. خبر خوب اینکه افسردگی در ۹۰ درصد مردان و زنان به موفقیت قابل درمان است. درمان افسردگی با مصرف دارو‌های ضد افسردگی یا دارو‌های ضد روانپریشی یا ترکیبی از هر دو قابل درمان است. به یاد داشته باشید حمایت‌های خانواده و دوستان نیز به درمان موثر افسردگی کمک زیادی خواهند کرد.

مشاوره افسردگی در مردان

سعی نکنید که افسردگی‌تان را مخفی نگه دارید. این مشکلی است که برای هر فردی پیش می‌آید و به راحتی قابل درمان است. درمان افسردگی به چند روش انجام می‌گیرد که عبارتند از روان درمانی و دارو درمانی.

روان درمانی

روان درمانی به شما کمک می‌کند که احساسات خود را بشناسید و راحت‌تر با آن ها کنار بیایید. ممکن است فکر کنید که صحبت با یک غریبه در مورد مشکلات، امری خجالت آور و غیرمردانه است اما این را بدانید که روانشناس فردی متخصص و آموزش دیده است تا بتواند مشکلاتی همچون مشکل شما را حل کند. درمان افسردگی به تنهایی امکان پذیر نیست و در صورتی که امکان صحبت با مشاور را ندارید، با یک دوست و آشنای مورد اعتماد صحبت کنید. صحبت کردن می‌تواند احساسات منفی شما را کاهش دهد.

دارو درمانی

برای درمان افسردگی از دارو درمانی نیز استفاده می‌شود. داروها انواع متعددی دارند که بسته به نظر پزشک و علت بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا دارو درمانی به تنهایی موثر واقع نمی‌شود و برای نتیجه گیری بهتر لازم است تا از هر دو روش روان درمانی و دارو درمانی به صورت ترکیبی استفاده شود.

مشاوره افسردگی در زنان

زمانی که ارتباط با دیگران و کمک گرفتن از آن‌ها موثر نباشد مشاور روانشناس جهت سلامت روان کمک زیادی به شما می‌کند و بیشتر از هر کس دیگری در درمان افسردگی همراه و راهنمای شماست. مشاوره مهارت‌ها و دیدگاه‌هایی را به شما آموزش می‌دهد تا از شر افکار منفی و افسردگی رها شوید و از بروز دوباره‌ی آن جلوگیری کنید. داروهای ضد افسردگی به میزان زیادی علائم افسردگی را در شما از بین می‌برند اما افسردگی شما را به طور کامل برطرف نمی‌کنند. علاوه بر این در صورت مصرف طولانی مدت اعتیادآور می‌شوند و در صورت قطع مصرف امکان برگشت علائم وجود دارد. احتمال بروز عوارض داروها در زنان بیشتر است. به دلیل تفاوت‌های زیستی زنان به دز کمتری از داروهای ضد افسردگی نیاز دارند. دیسیپرامین، ترانیلسپیرومین، سیتالوپرام از جمله داروهای ضد افسردگی هستند که حتما باید طبق تجویز پزشک مصرف شوند. به جای داروهای شیمیایی بهتر است از داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی و ورزش استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره فردی و افسردگی رایگان ، می‌توانید با مراجعه به سایت مرکز مشاوره گروه همراه، از طریق شماره های تماس و سامانه مشاوره آنلاین با متخخصین ما در تماس باشید و ضمن اطلاع از نحوه درمان افسردگی و مراحل آن، یک جلسه مشاوره رایگان نیز دریافت کنید.


برچسب ها

مطالب مشابه