جاذبه های گردشگری شهر وان که باید حتما دید - دانلود آهنگ جدید: اسپاتیفای موزیک

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

جاذبه های گردشگری شهر وان که باید حتما دید

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
1,364 views
بدون نظر

شهر وان شهری بزرگ در شرق کشور ترکیه است که شهری تاریخی و البته توریستی است . وان نزدیک به سیصد و شصت هزار نفر جمعیت دارد ، که اغلب مردم آن به زبان کردی (کرمانجی) صحبت می‌کنند.

این شهر در  تور وان از سمت شمال و غرب به دریاچه وان متصل شده و از شرق نیز به کوه‌های سیاه کوه و ارک وصل است و در جنوب آن نیز کوه آرتوس قرار دارد . همه این عوامل سبب پدید آمدن طبیعتی دل انگیز و البته آب و هوایی لطیف شده است .

این شهر به خصوص در سالهای اخیر بسیار پیشرفت نموده و به یکی از قطب های گردشگری در ترکیه تبدیل شده است . در گوشه و کنار وان مراکز خرید بیشمار دیده می شود که مسافرانی را که با قصد خرید وارد ترکیه می شوند جذب نموده است .

اقامت در این شهر به نسبت شهر های دیگر ترکیه ارزانتر تمام می شود . بنابراین برای مسافرانی که به به دنبال خرید و سفری چند روزه هستند گزینه مناسبی خواهد بود.

مکان های دیدنی در وان کم نیستند و ما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از مهم ترین آن ها را شرح دهیم . پس با ما همراه باشید:

جاذبه‌های دیدنی در شهر وان:

  • – قلعه وان
  • – دریاچه وان
  • – کلیسای آختامار
  • – آبشار مرادیه
  • – گربه های زیبای وان

کاووس تپه ، تسخیرناپذیر و زیبالنگر

قلعه باستانی کاووس تپه یکی از مکان های دیدنی در شهر وان است که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد. امپراتوری باستانی اورارتو بخاطر ساختن قلعه‌ های مختلف به شهرت رسیده بود که یکی از مهم ترین آنها همین کاووس تپه است . گفته می شود  این قلعه محل اقامت و حکمرانی  سردوری دوملنگر بوده است . این قلعه از قسمت های مختلفی تشکیل شده  و دارای دو دژ در قسمت بالا و پایین است.در  دژ بالایی معبدی ساخته شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست و در دژ پایینی محلی برای نگهداری گندم و شراب بوده است . در همین منطقه معبدی دیگر نیز به چشم می خورد که گفته می شود برای خدای ایرموشینی بنا شده است.

آبشار مرادیه ، یکی از دیدنی‌های وان

آبشار مرادیه یکی از مکان تفریحی با طبیعتی سرسبز و دل انگیز است . این آبشار در هشتاد کیلومتری از مرکز شهر وان قرار دارد و اگرچه برای رسیدن به آن حدودا یک ساعت و نیم زمان صرف می گردد اما دیدن این طبیعت  و سپری نمودن روزی دل انگیز در این جا به طی این مسافت می ارزد. در اطراف این آبشار پلی معلق احداث گردیده که گردشگران کمی توانند از بالای آن منظره آبشار و فرو ریختن آب را به خوبی ببینند. گفته میشود نام این آبشار از اسم یکی از پادشاهان عثمانی (سلطان مراد ششم ) گرفته شده است . و آمده است وی در زمان لشکرکشی خود به بغداد برای چنر روز در کنار این آبشار چادر زده و از این مکان بسیار لذت برده و از آن زمان این آبشار مرادیه نام گرفت . در اطراف این آبشار یک چایخانه سنتی و همچنین چندین فروشگاه برای خرید سوغاتی وجود دارد.

مسجد وان ، یادگار دوران سلجوقیان

مسجد تاریخی وان یکی از مکان های تاریخی و دیدنی در این شهر است که قدمت آن به دوران سلجوقی باز می گردد . این مسجد در طی وقوع زمین لرزه ای که در سال ۱۸۴۴ رخ داد فرو ریخت و تنها بخشهای از آن سالم باقی ماند و اما دوباره و در طی جریان جنگ جهانی اول نیز بخشهای دیگری از آن منهدم شد.  با این همه با بازدید از بقایای به جا مانده از آن به نوعی با تاریخ و تمدن این سرزمین آشنا خواهید شد . تور دبی را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

اسکله زیبا و دیدنی وان

اسکله وان یکی از مکان های تفریحی و دیدنی در این شهر است که با قدم زدن در طول آن شاهد مناظری بسیار زیبا خواهید بود. و در ازراف آن مکان های تفریحی مختلفی وجود دارد که برای کودکان بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.  شهربازی ، رستوران های متنوع  از جمله امکاناتی است که در اینجا به چشم می خورد . لنگر

پارک آبی وان

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر به خصوص اگر با کودکانتان سفر نمو ده اید سری به پارک آبی وان بزنید و از تفریحات فراهم شده در آن لذت ببرید . در اینجا همه چیز برای گذران یک روز زیبا و مهیج فراهم شده است .

دریاچه وان Lake Van

بدون شک اولین و مهمترین جاذبه ی توریستی در شهر وان این دریاچه زیبا با طبیعتی خیره کننده است و بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران قرار دارد.

این دریاچه بزرگترین دریاچه در کشور ترکیه بوده و دارای سه جزیره زیبا به نامهای آختامار، چارپاناق  و آدیر است. جالب است بدانید فاصله هوایی دریاچه وان با دریاچه ارومیه حدود صد کیلومتر است اما دریاچه وان بر خلاف ارومیه در طی سالهای اخیر همچنان پر آب و خروشان باقی مانده است.


برچسب ها

مطالب مشابه