جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ – روسیه از موزه هرمیتاژ تا کلیسای جامه کازان - دانلود آهنگ جدید: اسپاتیفای موزیک

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

 جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ – روسیه از موزه هرمیتاژ تا کلیسای جامه کازان

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
1,122 views
بدون نظر

شهر سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو است و جاذبه های گردشگری متنوع آن سبب شده این شهر سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان باشد. جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ روسیه آنقدر متعدد و جذاب است که شاید با یکبار سفر به آن موفق نشوید از همه آنها بازدید نمایید.

در ادامه قصد داریم برخی از مشهورترین جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی نماییم . پس با ما همراه باشید:

۱- موزه ملی هرمیتاژ و قصر زمستانی سنت پترزبورگ روسیه

به گزارش سفر باتو موزه ملی هرمیتاژ یکی از شگفت انگیز ترین موزه های جهان است که در داخل قصر با ابهت زمستانی ، قرار گرفته است . بی شک بازدید از این موزه در الویت برنامه های گردشگری شما قرار خواهد گرفت . در موزه ملی هرمیتاژ بیش از سه میلیون اثر ارزشمند تاریخی و هنری نگهداری می گردد و گفته می شود برای تماشای تک به تک این آثار با جزئیات ، یک سال زمان نیاز دارید.  بنابراین پیشنهاد می کنیم به هنگام ورود به این مکان از کمک یک راهنما بهره ببرید.

۲- خیابان نوسکی پراسپکت سنت پترزبورگ

خیابان نوسکی پراسپکت در تور اروپا لحظه آخری ، یکی از پر شور و حال ترین خیابان های این شهر است  که با وجود رستوران ها و کافه های متنوع به یکی از پاتوق های جوانان و گردشگران تبدیل شده است . میتوان گفت این محله از شروع قرن نوزدهم تا به امروز ، جذاب ترین و پر طرفدارترین خیابان این شهر بوده  و به خصوص با تاریکی هوا رونق آن بیشتر شده و رفت و آمد در آن فزونی می گیرد.

خیابان نوسکی چهار کیلومتر طول دارد و اطراف آن توسط فروشگاههای کوچک و بزرگ ، سوغات سرا، رستوران و کلوپ و بار احاطه شده است.

 ۳- کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ

کلیسای کازان که به کلیسای لیدی کازان نیز شهرت دارد با شکوه ترین شاهکارهای معماری کلاسیسیم روسی را به نمایش گذارده است و یکی از وسیع ترین کلیسا ها برای پیروان ارتدکس بشمار می آید . این بنا یکی از بزرگترین عبادتگاه های مردم روس است که در مرکز شهر و در خیابان نوسکی واقع شده است .

۴- اداره نیروی دریایی سنت پترزبورگ

اداره نیروی دریایی سن پترزبورگ با بیش از سه قرن قدمت در سال در ۱۷۰۴ تاسیس گردیده است . معماری این بنا بسیار باشکوه و دیدنی است و گنبد طلایی رنگ آن از همه جای شهر قابل رویت است. ساختمان نیروی دریایی در ابتدا قلعه ای با دیوارهای مستحکم بوده و بعد ها به یکی از مهمترین مراکز کشتی سازی در این کشور تبدیل گردید ؛

هم اکنون  میتوانید قیمت تور روسیه را مشاهده کنید .نیز از این بنا بعنوان ساختمان دانشکده نیروی دریایی استفاده می شود و  روزانه دانشجویان بسیاری به این محل رفت و آمد می کنند.

۵- دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ

بازدید از دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ یکی از جالب ترین قسمت های گشت و گذار در این شهر خواهد بود. این بنا در یک جزیره کوچک و به دستور پیتر اول ساخته شد و همزمان با آن شهر جدید سن پترزبورگ نیز ساخته شده و شکل امروزی خود را بدست آورد.

در گذشته از این بنا به عنوان زندانی برای مجرمان سیاسی استفاده می گردید و بعد از آن کاربرد آن تغییر یافت و برای مدتی به عنوان مکان مذهبی مشغول بکار شد . و در نهایت به مجموعه ای برای نمایش گذاردن آثار هنری و موزه تبدیل گردید.

۶- سالن تئاتر مارتینسکی سنت پترزبورگ

سالن تئاتر مارتینسکی یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در این شهر است که بزرگترین سالن تئاتر موزیکال دنیا نیز هست . این بنا برای گرامیداشت سرگی کیروف ، سالن اپرای کیروف نیز گفته می شود . جالب است بدانید این مکان سالانه میزبان اجراهای باشکوه و هنرمندانه اپرا و باله  است که پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر از برنامه های به اجرا در آمده در آن مطلع شوید و اگر شانس حضور در آن را داشتید تماشای آن را از خود دریغ نکنید.

۷- کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ

سراسر شهر سنت پترز بورگ را کلیساهای باشکوه و زیبا در گرفته است و از این میان کلیسای جامع اسحاق یکی از دیدنی ترین آنهاست . دور تا دور این بنا را باغی سرسبز احاطه کرده و حتی گشت و گذار در محوطه بیرونی آن لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.  این بنا بیش از دویست سال قدمت دارد ، و چهارمین کلیسای بزرگ در دنیا محسوب می گردد  .

۸- خیابان منجی رستاخیز

کلیسای رستاخیز که به آن منجی رستاخیز نیز گفته می شود زیباترین و البته پر طرفدار ترین کلیسای این شهر است. این کلیسای درست در محل ترور امپراتور الکساندر دوم  ساخته شده است . وی در روز اول مارس ۱۸۸۱ در حادثه بمب گذاری تروریستی به قتل رسید .

۹- موزه ملی سنت پترزبورگ

بی شک با بازدید از موزه ملی سنت پترزبورگ با دریچه ای نو از تاریخ و فرهنگ این سرزمین روبرو خواهید شد . موزه ملی روسیه نگهدار بیش از چهار صد هزار اثر هنری ارزشمند است که در طول قرون مختلف پدید آمده اند. این ساختمان باشکوه توسط کارلو روسی که معماری ایتالیایی است ساخته شده است.


برچسب ها

مطالب مشابه