شهر‌ها و مناطق دیدنی گرجستان را از دست ندهید - دانلود آهنگ جدید: اسپاتیفای موزیک

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

شهر‌ها و مناطق دیدنی گرجستان را از دست ندهید

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
1,224 views
بدون نظر

کشور گرجستان کشوری با طبیعت زیبا و مناطق کوهستانی و سرسبز است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان یک شهر مدرن و همراه با بافت تاریخی و سنتی بوده که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. گرجستان با آثار باستانی مختلف مثل صومعه‌های زیبا در نقاط بسیار زیبای طبیعی و همینطور شهر‌های باستانی که در نقاط بسیار جالبی واقع شده اند، مثل شهر سنگی وردزیا، توریست‌های زیادی را برای کسب اطلاعات در مورد تاریخ این کشور به سوی خود روانه کرده است. این کشور از نظر فرهنگی هم بسیار غنی بوده و فستیوال‌های مختلف هنر و فرهنگ در آنجا برگزار می‌شود. مردم این کشور بسیار خون گرم بوده و با مهمانان خارجی برخورد مناسبی دارند. از نظر اقامتی هم کشور گرجستان با دارا بودن هتل‌های بسیار خوب می‌تواند اقامتی راحت و بدون دغدغه را برای گردشگران فراهم سازد. در ادامه می‌خواهیم به شهر‌های زیبا و دیدنی گرجستان نگاهی بیاندازیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

تفلیس

تفلیس بزرگ ترین شهر گرجستان در تور گرجستان لحظه آخری سفر باتو بوده و پایتخت این کشور است. این شهر توسط واختانگ یکم در قرن ۵ میلادی پایه ریزی شده است و دلیل اولیه ایجاد این شهر وجود طبیعت زیبا و چشمه‌های آب گرم در آنجا بوده است. این شهر یک شهر اروپایی با کلیسا‌های زیبا و معماری زیبای اروپای شرقی بوده و آثار زیادی از دوران‌های مختلف تاریخی از گذشته تا دوران شوروی در آنجا وجود دارد. نام این شهر هم به معنای گرم بوده و به دلیل وجود چشمه آب گرم بر آنجا گذاشته شده است. بخش قدیمی این شهر را کالا یا کالیسی می‌نامند که شامل خانه‌های قدیمی و خیابان‌های باریک می‌شود. در آنجا می‌توان از بازارهای سنتی سوغاتی خرید. ۳ قلعه در تفلیس وجود دارد که ارگ نارین در تپه کالا از معروف‌ترین این قلعه‌ها است. شهر تفلیس شامل یک فرودگاه بین‌المللی نیز می‌شود که از سال ۱۹۵۲ میلادی در آن شهر افتتاح شده است. انواع جشن‌ها و فستیوال‌ها در این شهر در ۴ فصل سار برگزار می‌شود. از فستیوال‌های معروف تفلیس می‌توان به فستیوال رنگ و گل در فصل بهار اشاره کرد. معروف‌ترین میدان شهر تفلیس میدان آزادی است که تندیسی زیبا از جرجیس در مرکز آن قرار دارد و اطرافش پر از ساختمان‌های زیبا و جاذبه‌های تفلیس است. یکی از زیبا‌ترین کلیسا‌های این شهر کلیسای جامع تثلیث است و رود متکواری از میان این شهر می‌گذرد. خیابان معروف این شهر خیابان باراتاشویلی نام دارد که مراکز خرید و رستوران و کافه‌های بسیار خوبی در آنجا قرار دارد. از نقاط طبیعی تفلیس هم باید به باغ گیاه شناسی تفلیس اشاره کرد که بسیار دیدنی و پرطرفدار است.

باتومی

باتومی شهری در کرانه دریای سیاه است و شهری بندری محسوب می‌شود. از نظر اقتصادی و تجاری این شهر دارای اهمیت بالا بوده و کالا‌های زیادی با کشتی از اروپا از طریق این شهر به گرجستان انتقال پیدا می‌کند. در زمان قدیم این شهر بندرگاهی بسیار مهم در حکومت روم بوده است و آثار تاریخی مختلفی از آن زمان در نزدیکی شهر باتومی باقی مانده است. این شهر در سال ۶۴۳ به دست مسلمانان افتاد و بعد بخشی از امپراطوری عثمانی شد. به دلیل وجود این شهر در کنار دریای سیاه آنجا دارای هوایی پر باران است و در فصل تابستان دمای هوا تا ۴۰ درجه بالا رفته که زمان عالی برای تفریحات ساحلی است. معروف‌ترین خیابان این شهر بلوار باتومی است و یکی از نقاط زیبای شهر باغ گیاه شناسی باتومی محسوب می‌شود. شهر باتومی شامل دلفیناریوم و همینطور چرخ و فلکی زیباست و معروف ترین میدان آنجا میدان اروپا است. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر هم کلیسای جامع باتومی است. انواع سواحل و تفریحات مختلف آبی را می‌توان در این شهر تجربه کرد. با تور آنتالیا سفر کنید.

اسپانتسمیندا

یکی از زیباترین شهرهای گرجستان که در میان کوه‌های قفقاز قرار گرفته اسپانتسمیندا است. آنجا چشم اندازی بسیار زیبا دارد و شامل کوهستانی بسیار دیدنی می‌شود. کوهستان قازبگی در این منطقه از جاهای بسیار عالی برای کوه نوردی و طبیعت گردی است و می‌توان در آنجا عکس‌های بسیار زیبایی را ثبت کرد. همچنین دیدن کلیسای زیبای تثلیث گرگتی در این منطقه که بر روی تپه ساخته شده است از جاذبه‌های دیدنی آنجاست

متسختا

از شهر‌های باستانی و دیدنی گرجستان متسختا است. این شهر از دوران پیش از میلاد بجا است و آثار باستانی، موزه و مناظر زیبا و جاذبه‌های طبیعی توریست‌ها را به این شهر می‌کشاند. در اطراف این شهر کوهستان‌های زیبا وجود دارد و دو رود متکواری و آراگوی در آنجا قرار دارند.

واردزیا

واردرزیا شهری باستانی در میان صخره‌ها است. این شهر سنگی یکی از جاذبه‌های دیدنی در این کشور محسوب می‌شود. این شهر در ۳۰ کیلومتری آسپیندزا قرار گرفته است و مربوط به دوران بسیار قدیم و عصر برنز می‌شود. یک کلیسای قدیمی هم در آنجا قرار گرفته است که تعهد نام دارد و در قرن ۱۲ میلادی بنا شده است. این نقطه از سال ۱۹۸۵ به یک موزه تاریخی بدل شده است و در سال ۱۹۹۹ در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.


برچسب ها

مطالب مشابه