جاذبه های گردشگری ترکیه از مسجد سلیمیه تا کاپادوکیه - دانلود آهنگ جدید: اسپاتیفای موزیک

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

جاذبه های گردشگری ترکیه از مسجد سلیمیه تا کاپادوکیه

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
1,435 views
بدون نظر

مناطق تاریخی استانبول

استانبول را می توان یکی از مهم ترین شهر ها در دنیا دانست که بیشترین تعداد گردشگر را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است. استانبول مکانی است که احتیاج به این ندارد که چیزه خاصر راجبه آن گفته شود و بسیاری هستند که در باره این شهر بسیار زیبا دانش بسیار زیادی دارند. این شهر یکی از شهر های مهم در کشور ترکیه می باشد  که در زمان های دور از راه تنگه بوسفر دو قاره  آسیا و قاره سبز را به همدیگر وصل می‌ کند.

مسجد سلیمیه در ترکیه

به گزارش سفر باتو مسجدی بسیار زیبا که با نام جهانی مسجد سلیمیه شناخته می شود دارای معماری بسیار منحصر به فردی می باشد که این معماری دارای زیبایی های بسیار زیادی می باشد در  یکی از نقاطی که در شهر ادیرنه ترکیه قرار دارد که توانسته است تعداد بسیار زیادی از گردشگران خارجی و داخلی را به خود جذب کند جالب است بدانید که این میراث فرهنگی توسط یونسکو به ثبت رسیده است. ادیرنه را می توان یک شهر تاریخی و باستانی است که در سمت غربی ترکیه قرار گرفته است و این شهر و منطقه بسیار زیبا و تاریخی با دو کشور مهم از نظر توریست پذیری هم ‌مرز می باشد که این دو کشور یونان و بلغارستان می باشند. اما جالب است بدانید که این مسجد بسیار زیبا ودیدنی که در بین سال های ۶۹ تا ۷۵ قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است و این بنای بسیار زیبا توسط یکی از معروف ترین معماران خاندان عثمنی یعنی معمار سینان ساخته شده است دارای زیبایی بسیار منحصر به فردی بوده که همه را مات و مبهوت خود می کند.

جالب است بدانید که این معمار بسیار مشهور عثمانی که در طی دوران های مختلف توانسته است ساختمان های بسیار زیادی را بسازد با نام میمار سینان نیز شناخته  می شود که مسجد احمد سلطان و یا مسجد سلیمانیه نیز جزئی از این شاهکارهای هنری می باشند توسط این هنرمند ساخته شده است. باید گفت که مسجد سلیمانیه یکی از بهترین آثار معمار سینان به شمار می ‌رود که از ویژگی‌های آن باید به طراحی داخلی بسیار زیبای مسجد اشاره کرد. جالب است بدانید که ارتفاع بلند ترین مناره ‌های این مسجد بسیار زیبا به بیش از هشتاد متر می ‌رسد و به طور کلی تقریبا از تمامی نقاط شهر ادرینه می توان این بنای بسیار زیبا و خاص را به تماشا نشست و به عبارتی با رزرو تور ترکیه از همه نقاط شهر ادیرنه  این مسجد دیدنی قابل رویت و مشاهده است. در اطراف این مسجد بسیار زیبا و دیدنی می توان مدرسه ای بسیار زیبا و دیدنی را مشاهده کرد که ساختمان آن بر می گردد به دوران های بسیار دور. همچنین بازار سر پوشیده بسیار بزرگی  که به همراه کتابخانه در همین نزدیکی ها قرار دارد بسیار دیدنی می باشد.

منطقه ای بسیار زیبا به نام کاپادوکیا

در بخش ‌های از کشور ترکیه که می توان آنرا بخش مرکزی این کشور یعنی ترکیه دانست  شهری بسیار زیبابا جاذبه های طبیعی بسیار زیادی به نام گورمه قرار دارد که بعد از آنکه کشور ترکیه سیاست اهمیت دادن به گردشگری و جاذبه های طبیعی را در پیش گرفت چنین مناطقی که کم هم نیستند در این کشور نمایان شد و بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گرفت جالب است بدانید که این شهر که با نام گورمه شناخخته می شود در میان مردمان محلی با نام دیدن شناخته می شود که مراکز دیدنی بسیاری در آن وجود دارد وهمچنین این منطقه که از اطراف آن را نیزبه یکی از پارک های ملی ترکیه که به همان نام نیز شناخته می شود نیز احاطه شده است.

این منطقه بسیار زیبا در دنیا یکی از خوشکلترین و منحصر به فرد ترین منظره های دنیا را دارد که در نوع خود بسیار قابل توجه است و همچنین در این منطقه برخی از صخره ‌های استوانه ‌ای شکل دیده می شود که همه دال بر وجود منطقه ای بسیار خاق العاده را دارد که اصطلاحا به این ساختار های بسیار زیبا دودکش‌ های جن در کاپادوکیه می گویند. در ضمن آفر تور ارمنستان را نیز برای تابستان از دست ندهید .

با قاطعیت می توان گفت این ساختار های دودکش مانند مجسمه ‌هایی هستند که در طی چندین سال و حتی می توان گفت که در طول هزاران سال توسط پدیده های زمین شناسی بسیاری مانند فرسایش و رانش زمین و همینطور باد ها و طوفان های بسیاری ساخته شده ‌اند که  ممکن است شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که در داخل این ستون‌های سنگی، زندگی جریان دارد و درواقع خانه برخی از مردم به شمار می‌رود. امروزه اغلب گردشگران و توریست های که برای گشت و گذار این منطقه را انتخاب می کنند می توانند دربعضی از مواقع با صحنه هایی بسیار زیبا رو به رو شوند اگر قسد سفر به کاپاوکیا را دارید در هنگام غروب و طلوع خورشید از جاذبه های آن بیشتر لذت خواهید برد.


برچسب ها

مطالب مشابه